Perho PROn sidosryhmäkyselun tuloksia – ja lupauksiamme

Perho PROn sidosryhmäkyselun tuloksia – ja lupauksiamme

Perho PRO (aik. Haaga-Perho) on useita vuosia mitannut sidosryhmiensä tyytyväisyyttä toimintaansa. Kävimme läpi viime vuoden 2016 luvut vs. edellinen vuosi. Käsittelimme numerodatan ja luimme huolella jokaisen sanallisen palautteen.

Analysointi nosti meissä monenlaisia ajatuksia. Alla tuloksista lyhyesti sekä lupauksemme vastauksista tulkitsemiimme haasteisiin.

Vastaajien taustatiedot

Vastausten toimialakohtaisessa lukumäärätarkastelussa ravitsemisala on kirinyt ohi matkailualan. Kolmantena tulee liiketalous ja kauppa, joka on noussut matkailualan rinnalle. Vuosien välillä on järjestyksessä vaihtelua, sillä vaikka koulutuksen järjestämisessä ennakoidaan, on haluttu olla herkkiä kentän ”päivän-polttavalle” kysynnälle.

Vastaajista suurin osa on koulutuspalveluiden ostajia, mutta kyselyyn vastanneissa on myös hanketoimijoita sekä kouluttajia.

Suurimmalla osalla on kokemusta yhteistyöstä kanssamme yli 5 vuoden ajalta, mikä kertoo pitkästä yhteisestä historiasta. Tämän koemme Perho PROssa erityisen mieluisana asiana.

Tyytyväisyys

Toimintamme ja palvelumme saavat kokonaisarvosanan 4,51 mistä suuresti iloitsemme. Vuoden 2015 vastaava luku oli 4,26.

Suositeltavuus

NPS-lukua käytetään yleisesti asiakaskokemuksen mittaamiseen. Asiakas arvioi 0-10-asteikolla, kuinka todennäköisesti hän suosittelisi arvioitavaa palvelua tai tuotetta. Syvyyttä NPS-luvun ymmärrykselle tuo sen vertailu kilpailijoihin, mutta jo irrallaan tarkasteltuna Perho PROn lukua 78 voidaan pitää erinomaisena. Palautteesta paistaa positiivinen kumppanuus:

”On ilo saada työskennellä kanssanne. Jatketaan samalla tavalla ja kehitytään yhdessä myös jatkossa!”

Otamme kiitokset nöyrinä vastaan ja paneudumme näkyvyyteen ja statuksen nostamisen näyttämiseen.

Koulutus- ja valmennusosaaminen

Koulutus- ja valmennusosaaminen on säilyttänyt hyvän arvosanansa 4,25 (2015: 4,2).

”Erittäin taitavasti ja ammattimaisesti räätälöityä koulutusta tilaaja ja osallistujat huomioiden”

”Rohkeaa toimintaa omalla toimialalla, vahvaa brändimielikuvan ylläpitämistä ja ketteryyttä uudistua ja tuottaa aina kohdennetumpia palvelutuotteita”

”Nopeaa, tehokasta ja ystävällistä”

Meillä on tuhannen taalan mahdollisuuksien paikkamme profiloitua edustamiemme toimialojen ykköskouluttajana pääkaupunkiseudulla ja sen aiomme lunastaa.

Ennakointiosaaminen

Ennakointiosaamisen arvosana vuodelta 2016 on 4,11 (2015: 4,01). Palautteen mukaan Perho PRO on

”Hyvin ajan tasalla ja rajapinnassa”
” Verkostoyhteistyö on aktiivista”

Tämä sidosryhmien mukaan auttaa ennakointityötä ja kehittämistä. Suurin haasteemme on ennakointiosaamisen viestimisessä:

”Erittäin vähän kuulen näistä”

Lupaamme kaikessa toiminnassamme uudistuvamme, näyttää hallitsevamme uuden tiedon ja halumme jakaa sitä kumppaneillemme.

Kumppanuussuhde

Kumppanuussuhteeseen sidosryhmämme ovat pääosin tyytyväisiä 83 % (2015: 92 %). Kiitosta saavat räätälöidyt palvelut, harjoittelijat, kontaktit. Lupaamme jatkaa sillä saralla ajankohtaisuudesta kiinni pitäen, asiantuntijuutta kehittäen sekä asiakkaitamme kuunnellen ja yksilöllisiä palveluita tuottaen.

Lämmin kiitos palautteesta kaikille – olemme arponeet onnekkaat lahjakorttien saajat ja kortit on saatettu matkaan. Jatketaan yhteydenpitoa!

Lisätietoja

Tiina Lähteenoja-Niemelä, johtaja, Perho PRO
050 330 8385
tiina.lahteenoja-niemela (at) perho.fi