Jatkuva yksilöllinen oppiminen
Uraohjaajin koulutus ja ohjaus HOKS-prosessissa onnistumiseen.
Erityisopettajien määrän lisäys.
Opiskelijoille säännöllistä pajatoimintaa, jolla tuetaan opintojen etenemistä.
Ammatti-identiteetin kehittäminen ja toimialatuntemuksen laajentaminen
Opiskelijoiden alakohtaisen substanssiosaamisen varmistaminen:
Tutustumista työpaikkoihin ja työnantajiin lisättiin
Lähiopetuksen määrää lisättiin
Tukipajat ja erityisopettajat sekä ravintola-alalla myös ammatinohjaajat opiskelijoiden apuna
Työelämässä oppimisen määrä palannut koronaa edeltäneelle tasolle; näytöt annetaan pääasiassa aidoissa työympäristöissä.
Oppisopimus- ja työvaltaisten oppimispolkuopiskelijoiden määrän kasvu.
Koulutuksessa vahvasti mukana metataidot ja vastuullisuus:
Vuorovaikutus-, yhteistyö-, tiedon etsimis- ja Opi oppimaan -taitoja sekä elämänhallintataitoja vahvistettiin opetuksessa.
Kestävä tulevaisuus -teema mukana kaikessa opetuksessa ja sisällöissä.
Työllistymisen ja urakehityksen varmistaminen.
Aktiivista kontaktointia työnantajiin.
Eri koulutusalojen ura- ja rekrypäiviä.
Tiitus (opiskelijoiden työelämämedia) otettu käyttöön matkailu- ja liiketoiminnan aloilla.
Koulutusalojen ja tutkintomuotojen synenerginen yhteistyö
Yhtenäistetään opiskelijoiden hakeutumis- ja valmistumisvaiheet ym. opiskelijahallintoon liittyvät prosessit.
Kaikkien alojen perustutkinnoilla yhteishaun lisäksi toimivat jatkuvan haun prosessit
Tutkintoon valmistumisajankohdat ovat kerran kuukaudessa kaikilla koulutusaloilla ja tutkintomuodoissa vuoden 2023 alusta alkaen.
Perustutkinto-opettajille ja -opiskelijoille ammatti- ja erikoisammattitutkinnot tutuksi muun muassa yhteisissä tapaamisissa. Eri tutkintomuotojen yhteistyöfoorumin käynnistäminen.
Toimivimmat ja turvallisimmat oppimisratkaisut
Tiedonkulkua organisaation sisällä parannettiin Wilman aiempaa laaja-alaisemmalla hyödyntämisellä.
Tutkintojen perusteiden mukaisia turvallisuussisältöjä on päivitetty ja turvallisuus otettiin osaksi koulutuksen sisältöjä kaikkiin tutkintoihin.
Digistartin suunnittelu kaikille aloittaville opiskelijoille aloitettiin.
Verkkopedagogiikasta kiinteä osa päivittäistä opetustoimintaa:
EduHouse A+ v-ideoita on hyödynnetty varsinkin liiketoiminnan opetuksessa
Verkkopedakoulutusta jatkettiin opettajille
Lisätty itsenäisesti opiskeltavia verkkokokonaisuuksia.
iPerhon kokonaisuutta ja kurssialustoja kehitettiin palvelemaan opiskelijoita:
Kaikissa tutkinnonosissa verkkopedagogisesti rakennettuja oppimista edistäviä iPerho -kurssipohjia
Verkko-oppimisympäristön kehitystä tiiviissä yhteistyössä muiden oppilaitosten kanssa.
Monipuoliset ja turvalliset oppimisympäristöt
Hyödynnetään omia oppimisympäristöjä laaja-alaisesti yhdessä.
Green City Farmin hyödyntäminen eri koulutusaloilla laajentunut.
Sadonkorjuumarkkinoilla oli mukana ennätyksellisen paljon opiskelijoita kaikilta aloilta.
Opiskelija- ja henkilöstöravintola Perhon Helmessä on säännöllisesti opiskelijoita eri koulutusaloilta.
Opiskelijat toteuttivat myyntikampanjointia Ravintola Perhoon.
Ravintola Perho ja Ruokarekka oppimisen ympäristöinä sekä ravintola-alan että liiketoiminnan opiskelijoille.
Liikunta- ja hyvinvointikeskus Helmi Centeriä monipuolinen hyödyntäminen tapahtumissa.
Järjestyssäännöt uusittiin yhteistyössä opiskelijoiden ja opettajien kanssa.
Opiskelu- ja urasuunnitteluvalmiudet -kurssin sisältöön lisättiin turvallisuusosio.
Henkilöstön turvallisuusosaamista on vahvistettu.
Vetovoimatyö ja kumppuudet
Avoimien ovien määrää sekä vierailuja lukioihin ja yläkouluihin lisättiin.
Somenäkyvyyttä vahvistettiin ja monipuolistettiin aloittamalla markkinointiviestinnän opiskelijoiden yhdessä alihankkijan kanssa toteuttama TikTok -projekti.
Opetus- ja kulttuuriministeriöm Laatupalkintokilpailuun osallistuminen ja voitto.
Kumppanuusstrategian tavoitteet ja toimenpiteiden määrittely. Kaikilla koulutusaloillamme on satoja yhteistyökumppaneita, joiden kanssa tehtävä yhteistyö keskittyy työelämässä oppimiseen.
Yhteistyö SMAL:in kanssa – opiskelijoiden harjoittelupaikat.
Osallistuminen MaRa ry:n vetovoimatyöryhmään.
Kehitettiin digitaalinen palvelu avoimien työpaikkojen ja työssäoppimispaikkojen hallintaan ja markkinointiin:
Tiitus (opiskelijan työelämämedia) otettu käyttöön.
Tuumasta Duuniin -osio iPerhossa